Torku

Cumhurbaşkanı Erdoğan, UCLG Başkanlığına Seçilen Altay’ı Tebrik Etti

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığı görevine seçilmesinin ardından yaptığı açıklamada, yeni dönemde yerel yönetimlerin küresel alandaki rolünü güçlendirmek için çalışacaklarını söyledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da Altay’ı telefonla arayarak tebrik etti ve yeni görevinde başarılar diledi

Yayınlanma Tarihi:
|
Cumhurbaşkanı Erdoğan, UCLG Başkanlığına Seçilen Altay’ı Tebrik Etti
Konya Haberci'yi Google'da haber kaynağınız olarak ekleyinKaynak ekle
Başkan Altay’dan UCLG Başkanlığı Mesajı: “Konya’mızın Ve Türkiye’nin Sesini Dünyaya Taşıyacağız”
Cumhurbaşkanı Erdoğan, UCLG Başkanlığına Seçilen Altay’ı Tebrik Etti
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığı görevine seçilmesinin ardından yaptığı açıklamada, yeni dönemde yerel yönetimlerin küresel alandaki rolünü güçlendirmek için çalışacaklarını söyledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da Altay’ı telefonla arayarak tebrik etti ve yeni görevinde başarılar diledi.
Fas’ın Tanca şehrinde gerçekleştirilen UCLG Dünya Konseyi Toplantısı’nda yapılan seçimlerin ardından 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanlığı görevine seçilen Başkan Altay, bu görevin yalnızca kendisi için değil, Konya ve Türkiye için de önemli bir kazanım olduğunu ifade etti.
Altay, “Bu görev yalnızca şahsıma değil, temsil ettiğim Konya’mıza, ülkemize ve birlikte yol yürüdüğümüz tüm yerel yönetimler camiasına duyulan güvenin bir göstergesidir” dedi.
“Cumhurbaşkanımızın Vizyonunu UCLG’de Sürdüreceğiz”
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın tebrik telefonu sonrası açıklama yapan Başkan Altay, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a teşekkür ederek, “Vizyonuyla bizlere her zaman yol gösteren Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Sayın Cumhurbaşkanımızın yerel yönetimler ve dış politikadaki vizyonunu UCLG’de sürdürmeye gayret edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Altay ayrıca süreçte destek veren Dışişleri Bakanlığına, AK Parti Yerel Yönetimler Başkanlığına, milletvekillerine, belediye başkanlarına, meclis üyelerine, teşkilatlara ve çalışma arkadaşlarına teşekkür etti.
“Kazanan Yerel Yönetimlerin Dayanışma Ruhu Oldu”
UCLG üyelerine de hitap eden Başkan Altay, seçim sonucunun ortak değerlerin bir başarısı olduğunu belirterek, “Bu seçimde kazanan tek bir kişi ya da şehir değildir. Kazanan, yerel ve bölgesel yönetimlerin dayanışma ruhu ve UCLG’nin ortak değerleridir” diye konuştu.
Yeni dönemde tüm bölgelerin eşit şekilde temsil edildiği, kapsayıcı ve güçlü bir UCLG anlayışıyla çalışacağını belirten Altay, şehirlerin küresel karar alma süreçlerindeki etkisinin artırılması için mücadele edeceklerini söyledi.
“Şehirlerimizin Sesi Daha Güçlü Olacak”
İklim krizi, sosyal eşitsizlikler, dijital dönüşüm ve sürdürülebilir kalkınma gibi küresel sorunlarda yerel yönetimlerin önemine dikkat çeken Altay, “Küresel düzeni dönüştürecek güç, yerel yönetimlerin ortak iradesinde ve sahadaki gerçek çözüm üretme kapasitesindedir” dedi.
1002228171.jpg
Altay, UCLG’nin yeni döneminde şehirler ve bölgeler arasındaki iş birliğini artırmayı, yerel yönetimlerin uluslararası platformlardaki görünürlüğünü güçlendirmeyi hedeflediklerini kaydetti.
240 Binden Fazla Yerel Yönetimi Temsil Edecek
Merkezi Barselona’da bulunan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG), 7 kıtada 140 ülkeden 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil ediyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Mexico City Belediye Başkanı’nın da aday olduğu seçimleri kazanarak 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanlığı görevini üstlendi. Altay, bu görevle birlikte dünya genelindeki yerel yönetimlerin ortak sesi olmayı hedefliyor.
Kaynak: Konya Haberci
Yorumlar (0)