Başkan Altay Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığına Seçildi
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 240 Bini Aşkın Yerel Yönetimi Temsil Eden UCLG’nin Yeni Başkanı Oldu

Konya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Konya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Uğur İbrahim Altay, dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçildi.
Fas’ın Tanca şehrinde düzenlenen UCLG Dünya Konseyi’nde gerçekleştirilen seçimde Altay, Mexico City Belediye Başkanı’nın da aday olduğu yarışta oy çokluğuyla 2026-2029 dönemi için başkanlık görevine getirildi. Bu gelişmeyle birlikte Altay, 140 ülkede 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil edecek.

Seçim sonrası değerlendirmede bulunan Başkan Altay, bu görevin yalnızca kişisel bir başarı olmadığını, Konya’nın ve Türkiye’nin yerel yönetim vizyonuna duyulan güvenin göstergesi olduğunu ifade etti. Altay, UCLG çatısı altında özellikle iklim değişikliği, şehirlerin dayanıklılığı, göç ve küresel eşitsizlikler gibi konularda daha aktif bir rol üstleneceklerini belirtti.

Gazze başta olmak üzere çatışma bölgelerine de değinen Altay, şehirlerin barış ve dayanışma üretmesi gerektiğini vurgulayarak, “Şehirlerin ortak vicdanını daha güçlü şekilde harekete geçireceğiz” dedi.

Altay ayrıca, Türkiye’nin yerel yönetim tecrübesinin uluslararası platformda daha görünür hale gelmesi için çalışacaklarını belirterek Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ve destek veren tüm kurumlara teşekkür etti.
UCLG, 140 ülkede faaliyet gösteren ve 175’ten fazla yerel ve bölgesel yönetim birliğini bünyesinde barındıran dünyanın en geniş belediye ağları arasında yer alıyor.
Kaynak: Konya Haberci
Yorumlar (0)

