Kuraklığa Karşı Dev Hamle: Konya’da 135 Noktada Yeni Su Kaynağı Çalışması
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, iklim değişikliği ve kuraklık riskine karşı şehir genelinde kapsamlı bir su temin seferberliği başlattı. Merkez ve 28 ilçede planlanan 135 sondaj çalışmasının 37’si tamamlanırken, onlarca noktada çalışmalar aralıksız sürüyor.
Yayınlama: 24.06.2026 10:48
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, kent genelinde içme suyu arz güvenliğini güçlendirmek amacıyla yürüttüğü altyapı yatırımlarına hız verdi. 2026 yılı yatırım programı kapsamında şehir merkezi ve 28 ilçede toplam 135 noktada sondaj çalışması planlanırken, bahar aylarıyla birlikte sahadaki çalışmalar yoğunlaştırıldı.Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, iklim değişikliğinin etkileri ve artan kuraklık riskine karşı önceden harekete geçtiklerini belirterek, vatandaşların su sıkıntısı yaşamaması için önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerini söyledi.
Başkan Altay, planlanan çalışmalar kapsamında şu ana kadar 37 noktada kuyu açım işlemlerinin tamamlandığını ifade ederek, “19 ilçede 47 farklı noktada çalışmalarımız devam ediyor. Merkez ve 28 ilçemizin tamamında yürüttüğümüz yatırımlarla su azlığı yaşayan yerleşim yerlerimizin kesintisiz içme suyuna kavuşması için yoğun bir çalışma içerisindeyiz” dedi.
Yaz Ayları Öncesi Tedbirler ArtırıldıÖzellikle yaz aylarında yaşanabilecek su yetersizliklerinin önüne geçmeyi hedeflediklerini kaydeden Altay, yeni açılan kuyularla mevcut içme suyu altyapısının güçlendirildiğini belirtti.Konya’nın geniş coğrafyasında sürdürülen çalışmaların, su kaynaklarının daha verimli kullanılması ve vatandaşların kesintisiz içme suyuna erişiminin sağlanması açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Altay, yer altı su kaynaklarının kontrollü ve sürdürülebilir şekilde hizmete kazandırıldığını vurguladı.
Öncelik Kesintisiz İçme SuyuKOSKİ’nin yürüttüğü çalışmalarla özellikle su azlığı yaşayan mahallelerde yeni içme suyu kaynakları oluşturulurken, mevcut altyapının da güçlendirilmesi hedefleniyor. Kuraklıkla mücadele kapsamında hayata geçirilen yatırımların, Konya’nın su arz güvenliğine uzun vadeli katkı sağlaması bekleniyor.Konya Büyükşehir Belediyesi, şehir genelinde devam eden su temin projeleriyle vatandaşların kesintisiz ve güvenli içme suyuna erişimini sağlamak için çalışmalarını sürdürüyor.
Başkan Altay, planlanan çalışmalar kapsamında şu ana kadar 37 noktada kuyu açım işlemlerinin tamamlandığını ifade ederek, “19 ilçede 47 farklı noktada çalışmalarımız devam ediyor. Merkez ve 28 ilçemizin tamamında yürüttüğümüz yatırımlarla su azlığı yaşayan yerleşim yerlerimizin kesintisiz içme suyuna kavuşması için yoğun bir çalışma içerisindeyiz” dedi.
Yaz Ayları Öncesi Tedbirler ArtırıldıÖzellikle yaz aylarında yaşanabilecek su yetersizliklerinin önüne geçmeyi hedeflediklerini kaydeden Altay, yeni açılan kuyularla mevcut içme suyu altyapısının güçlendirildiğini belirtti.Konya’nın geniş coğrafyasında sürdürülen çalışmaların, su kaynaklarının daha verimli kullanılması ve vatandaşların kesintisiz içme suyuna erişiminin sağlanması açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Altay, yer altı su kaynaklarının kontrollü ve sürdürülebilir şekilde hizmete kazandırıldığını vurguladı.
Öncelik Kesintisiz İçme SuyuKOSKİ’nin yürüttüğü çalışmalarla özellikle su azlığı yaşayan mahallelerde yeni içme suyu kaynakları oluşturulurken, mevcut altyapının da güçlendirilmesi hedefleniyor. Kuraklıkla mücadele kapsamında hayata geçirilen yatırımların, Konya’nın su arz güvenliğine uzun vadeli katkı sağlaması bekleniyor.Konya Büyükşehir Belediyesi, şehir genelinde devam eden su temin projeleriyle vatandaşların kesintisiz ve güvenli içme suyuna erişimini sağlamak için çalışmalarını sürdürüyor.
Haber Merkezi
Konya Haberci