Konya’da KONYARAY Hattına Ses Bariyeri Uygulaması
Konya’da yapımı devam eden KONYARAY Banliyö Hattı Projesi kapsamında tren kaynaklı gürültünün çevreye etkisini azaltmak amacıyla ses bariyeri uygulaması hayata geçiriliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TCDD ve Konya Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle yürütülen projede, hattın belirli bölümleri akrilik ses bariyerleriyle kapatılıyor.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, KONYARAY’ın Konya toplu ulaşım tarihinin en önemli yatırımlarından biri olduğunu belirterek, Meram Gar’dan başlayıp Lojistik Merkez ve Pınarbaşı’na kadar uzanacak 23 kilometrelik hattın ilk etabındaki çalışmaların aralıksız sürdüğünü söyledi.
Projenin imalat çalışmalarında yüzde 80 seviyesinin aşıldığını kaydeden Başkan Altay, çevre hassasiyetinin de ön planda tutulduğunu vurguladı. Altay, trenlerin oluşturduğu motor, aerodinamik ve ray-teker sürtünme kaynaklı gürültülerin azaltılması amacıyla hattın kenarlarına geri dönüştürülmüş alüminyum malzemeden üretilen akrilik ses bariyerleri yerleştirildiğini ifade etti

Toplam 4 kilometre uzunluğunda planlanan ses bariyerlerinin 3 kilometrelik bölümünün tamamlandığını belirten Altay, montaj çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Uygulama sayesinde demiryolu kaynaklı gürültünün çevreye yayılmasının önlenmesi ve vatandaşların daha konforlu bir yaşam ortamına kavuşmasının hedeflendiği belirtildi.
KONYARAY Banliyö Hattı’nın 2027 yılında hizmete açılmasının planlandığını ifade eden Başkan Altay, projeye verdikleri desteklerden dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt’a teşekkür etti.
Şehrin ulaşım altyapısına önemli katkı sağlaması beklenen KONYARAY Projesi, çevre dostu uygulamalarıyla da dikkat çekiyor.
Kaynak: Konya Haberci
Yorumlar (0)

